logo
Людям з порушенням зору

Для розробників проєктів

Дослідження та тенденції

У розділі розміщено матеріали аналітичних досліджень представництв міжнародних донорських організацій, які відображають стан, динаміку та перспективи розвитку різних сфер життя області. Інформація досліджень буде корисна органам місцевої влади та місцевого самоврядування, громадським організаціям та активістам, а також іншим зацікавленим суб’єктам і громадянам.

2021-03-02_16h33_02

Практичним посібником з мобілізації громад для розширення прав і можливостей (CME) в Україні.

Мета практичного посібника із застосування методології CME – більш докладно пояснити суть CME, її переваги та можливі шляхи запровадження. Посібник здебільшого призначений для надання практичних порад тим, хто безпосередньо використовує методологію CME. Це, зокрема, активісти та активістки («мобілізатори громад»), які займаються мобілізацією громад, співробітники та волонтери організацій, які надають підтримку, наприклад, громадських організацій, а також члени та членкині груп самодопомоги. Інші установи та організації, які відіграють важливу роль у місцевому самоврядуванні та розвитку, наприклад, представники органів управління громадою, посадові особи силових структур, місцеві підприємці, також можуть використовувати цей Посібник для ознайомлення з практичними способами підтримки процесу мобілізації громад.

Джерело: https://www.unwomen.org/

Посібник був розроблений Саймоном Форестером, міжнародним консультантом з питань CME за сприяння Українського жіночого фонду. ООН Жінки співпрацюють з Українським жіночим фондом у застосуванні методології мобілізації громади для розширення прав і можливостей у районах України, що постраждали від конфлікту, з метою подолання нерівності та дискримінації та значного залучення вразливих груп до діалогу з місцевою владою.

Подивитись
HLP-report-WEB 01.11.2021

Shining a Light on Internal Displacement A Vision for the Future

We began our work as the United Nations Secretary-General’s High-Level Panel on Internal Displacement at an inaugural meeting in February 2020 in Geneva, Switzerland. We did not know it at the time, but the world was about to change. Just days later, the World Health Organization declared COVID-19 a global pandemic. To keep ourselves safe and protect our families, many of us were able to stay at home and limit our movements. For tens of millions of other people though, the risks posed by the virus were outweighed by the threats of war, violence and disasters, or a tragic combination of factors. For them, staying at home was not an option. Flight was the only way to find safety.

Подивитись
Зведений огляд положень програмних документів розвитку луганської області

Зведений огляд положень програмних документів розвитку Луганської області

Даний звіт було виконано в рамках розроблення Регіональної програми модернізації систем теплопостачання в населених пунктах Луганської області (РПМСТ). Загальна мета цього завдання – сприяти військово-цивільній адміністрації Луганської області в модернізації її систем теплопостачання і, використовуючи пілотний приклад Луганської області, визначити напрямки вдосконалення чинної нормативної бази розвитку регіональних програм в Україні.
Зведений огляд програмних документів виконано з метою визначення перспективних напрямків модернізації існуючої системи теплопостачання області, що мають розуміння та підтримку з боку громадськості та керівництва області.

Подивитись
Research_on_services_PIN_SSS_Ukr

ДецентралIзацIя, доступ до послуг та сприйняття участI НУО у наданнI послуг на пIдконтрольних уряду Украïни територIях у Донецькiй та ЛуганськIй областях

Починаючи з 2014 року, український уряд переглянув свої багаторівневі та територіальні структури управління, включно з реформою децентралізації. Для того,
щоб вона була ефективною, просто перекласти відповідальність на нижчі рівні влади буде недостатньо. Потрібно дотримуватися ще й ряду інших умов, починати з наявності достатнього об’єму відповідних ресурсів. Ресурси повинні доповнюватися відповідними можливостями на місцевому рівні, належними механізмами координації, ефективними системами моніторингу та хорошим балансом у децентралізації різних політичних функцій.

Подивитись
пасічник

Методичні та практичні рекомендації для пасічників щодо ведення господарської діяльності та алгоритму дій у випадку отруєння бджіл

Ця публікація була створена в рамках проєкту "Програма правової допомоги та економічного розвитку східної України", що впроваджується Представництвом Данської ради з питань біженців в Україні за підтримки Швейцарії та Великоої Британії.

Подивитись
Аналіз проблем економічного розвитку Дон. та Луг.обл

АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ДОНЕЦЬКОЇ ТА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТЕЙ

Цей діагностичний звіт — перша частина аналітичної роботи з підготовки Стратегії економічного розвитку Донецької та Луганської областей. Збройна агресія РФ, попри зменшення інтенсивності бойових дій та поступове відновлення інфраструктури регіону, досі відчувається на підконтрольних українському уряду територіях. Лише прямі втрати валового регіонального продукту двох областей оцінюються у розмірі більше 50 млрд дол США за 5 років з 2013 по 2018, або 13,5 млрд дол США лише у 2018 році4. А втрати у якості життя людей та їх життєвій перспективі важко переоцінити. У звіті міститься аналіз поточної ситуації в регіоні, чинного законодавства, втрат, яких регіон зазнав через збройну агресію РФ, огляд українського та релевантного зарубіжного досвіду роботи із постконфліктними територіями, а головне — опис основних проблем та бар’єрів для розвитку за базовими темами, які потім має адресувати Стратегія через ініціативи, втілені у конкретні заходи політики.

Подивитись
In-Depth_Research_on_East_Ukraine_ua

КОМПЛЕКСНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ СХІДНОЇ УКРАЇНИ

Мета комплексного дослідження: Надання потенційним інвесторам рекомендацій та порад щодо потенціалу Східної України.

Це дослідження було викононане за підтримки американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України». Зміст цього дослідження є відповідальністю автора і необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів Америки.

Це дослідження покликано надати підприємцям та потенційним інвесторам інформацію, щодо поточних викликів та потенціалу Східної України. Воно замислювалося, як частина більш широкої комунікаційної стратегії просування Східної України, як краю нових економічних можливостей, та пов’язане з загальними змінами та реформами по всій Україні.

Подивитись
acora

AGORA ОГЛЯД СИТУАЦІЇ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСТЬ

Мета дослідження та цих інформаційних бюлетенів полягає в ідентифікації вразливого населення, а також виявлення прогалин у реагуванні та наданні послуг у межах 23 громад, охоплених цим дослідженням. З цією метою ACTED / IMPACT провели масштабний збір даних, який тривав з вересня по грудень 2019 року для 1-го туру (що охоплює агломерацію Мар’їнки та Сєвєродонецька), та з червня по вересень 2020 року для 2-го туру (усі інші громади).

Це дослідження є частиною 5-річного проєкту ЄС «Підтримка на Сході України – відновлення, побудова миру та врядування», який реалізується Програмою ООН із відновлення та розбудови миру. Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО). Програму підтримують тринадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

Подивитись
UNDP_Business environment_COVID-19_KSE_ukr_web

Ринкові умови та бізнес-середовище в пріоритетних секторах економіки у Донецькій, Луганській та Запорізькій областях України

Звіт підготовлено у партнерстві з Київською школою економіки, в межах Програми Організації Об’єднаних Націй із відновлення та розбудови миру і фінансової підтримки Європейського Союзу.
Погляди, висловлені тут, є поглядами авторів і не обов’язково відображають погляди ООН або ЄС. Дані та аналіз, надані у звіті, базуються на результатах опитування та заявах представників опитаних компаній. Якщо не вказано інше, дані та аналіз стосуються підконтрольних уряду України територій Донецької та Луганської областей.
Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство Сполучених Штатів Америки в Україні, а також уряди Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

Подивитись
2021-03-02_16h32_21

ДОРОЖНЯ КАРТА РОЗВИТКУ БІОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ ДО 2050 РОКУ

Аналітична записка UABIO № 26

В Аналітичній записці № 26 Біоенергетичної асоціації України представлено Дорожню карту розвитку біоенергетики України до 2050 року.

Необхідність такого документу обґрунтовується відсутністю плану дій по досягненню цілей з розвитку сектору біоенергетики до 2035 року, поставлених діючою Енергетичною стратегією України; відсутністю довгострокових цілей та орієнтирів для розвитку біоенергетичного сектору, а також можливістю використання матеріалів, напрацьованих при підготовці Дорожньої карти, для розробки інших стратегічних документів в сфері енергетики. Наступним кроком вбачається необхідність деталізації і розширення Дорожньої карти до рівня Стратегії розвитку біоенергетики України до 2050 року.

Джерело: https://uabio.org/

Біоенергетична асоціація України

вул. Марії Капніст, 2-А, оф. 116, м. Київ, Україна, 03057

+38 (044) 453-28-56, info@uabio.org

Подивитись
2021-03-02_16h33_35

ПОСІБНИК по розробці Програми з підвищення ефективності управління активами в об’єднаних територіальних громадах

Посібник створений на базі практичного досвіду. 71 громада-партнер Програми DOBRE розробила та прийняла Програму з підвищення ефективності управління активами.

Матеріали посібника будуть корисними для представників виконавчих органів ради, представникам депутатських комісій, мешканцям громади, іншим особам, що можуть бути залучені до безпосереднього створення Програми. У посібнику надані загальні рекомендації щодо розроблення Програми, шаблони документів. Мета рекомендацій — надати методичну допомогу для безпосереднього створення Програми з підвищення ефективності управління активами.

Джерело: https://uacrisis.org/

Ця публікація стала можливою завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст є відповідальністю Глобал Ком’юнітіз (Global Communities) і не обов’язково відображає точку зору USAID чи уряду Сполучених Штатів.

Подивитись
2021-03-02_16h34_48

Загальна інформація про систему НКП та послуги НКП

У цьому документі розміщено анотовану інформацію про наявні інформаційні ресурси та сервіси національних контактних пунктів (НКП) програми Горизонт 2020, які функціонують в Україні. В Україні, подібно як і в країнах членах ЄС та в інших асоційованих країнах, створено мережу НКП, яка надає інформаційну та консультаційну підтримку

українським суб’єктам наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності з питань участі у проєктах програми «Горизонт 2020», а також методичний супровід участі українських суб’єктів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності у реалізації проєктів програми «Горизонт 2020» Українські НКП здійснюють інформування українських суб’єктів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності щодо програм ЄК у галузі досліджень та інновацій, а також щодо інших європейських програм, у тому числі щодо поточних та наступних конкурсів, умов участі, пошуку партнерів, а також можливостей та умов подання пропозицій.

Подивитись
score-1

Індекс SCORE для cхідної України

Індекс соціальної згуртованості та примирення (Social Cohesion and Reconciliation Index, SCORE) для східної України — аналітичний інструмент, покликаний покращити розуміння суспільної динаміки в Донецькій і Луганській областях, як на підконтрольних, так і на непідконтрольних уряду територіях. Дані Індексу дозволяють визначити стратегічні відправні точки для розробки політик і програм, які допомагають підвищити соціальну згуртованість.

Джерело: https://use.scoreforpeace.org/

SCORE для Східної України 2019 — це спільна ініціатива, що відбувається за фінансової підтримки USAID, імплементується Центром сталого миру та демократичного розвитку, в партнерстві з Програмою ООН із відновлення та розбудови миру.

Подивитись
cq5dam.web.699.470-5

Оцінка доступу до системи надання безоплатної правової допомоги в Донецькій та Луганській областях

Заключний звіт

Звіт містить результати дослідження, проведеного з метою оцінювання рівня доступу до системи безоплатної правової допомоги (БПД) в Донецькій та Луганській областях.

Дослідження зосереджено на вивчені доступності системи надання БПД для всіх громадян, які її потребують, а також якості БПД, що надається співробітниками відповідних установ та приватними адвокатами.

Крім того, в рамках дослідження вивчено наскільки БПД здатна адаптуватися до нових викликів, а також розроблено комплекс рекомендацій щодо подальшого розвитку системи надання БПД в Донецькій та Луганській областях.

Джерело: https://www.ua.undp.org/
Звіт підготовлено в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру (UN RPP) за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Подивитись
book

Книга рішень електронної участі

Книга була задумана з метою сприяти розумінню громадянами Луганської та Донецької областей наявних можливостей, що є у них наразі, а також у перспективі, електронної участі в управлінні громадою з використанням сучасних цифрових технологій. При цьому переслідувалася низка конкретних завдань, обумовлених контекстом формування структур і процесів місцевого самоврядування. Одне із завдань полягало у виявленні існуючої інфраструктури, що дозволяє громадянам взаємодіяти з владою громад на демократичних принципах, і оцінці відповідних сервісів, що дозволяють громадянам здійснювати таку взаємодію.

У зв’язку з цим важливою метою Книги є інформування, в першу чергу громадськості громад Донецької та Луганської областей про можливості використання сучасних цифрових технологій для зміцнення місцевої демократії. Одночасно, важливо, щоб влада громад заново подивилися на те, як використовуються або не використовуються ті сервіси, які вже є.

На підставі оцінки поточного стану вебсервісів були складені дорожні карти для кожної з громад, що включають рекомендації щодо стратегічних пріоритетів трансформації політики залучення громадян до управління на період до 2024 року. На сайті http://www.youparticipate.info/ можна подивитися рекомендовані дорожні карти для кожної громади.

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Дослідження підготовлено в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Подивитись
undp-zvit2019

ОРГАНІЗАЦІЇ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ: Аналітичний звіт за результатами дослідження дієвості

Ця публікація презентує результати дослідження щодо організацій громадянського суспільства в п’ятнадцяти громадах Луганської області (Біловодська ОТГ, Красноріченська ОТГ, Лозно-Олександрівська ОТГ, Нижньодуванська ОТГ, Привільська ОТГ, Троїцька ОТГ, м. Золоте, м. Кремінна, м. Лисичанськ, м. Попасна, м. Сєвєродонецьк, м. Щастя, смт Мілове, смт Станиця Луганська, смт Новоайдар), яке було проведене впродовж березня – травня 2019 року.

Метою звіту є аналіз результатів дослідження, спрямованого на виявляння організаційної спроможності та дієвості ОГС, яку було публічно продемонстровано в діяльності та її результатах самою організацією та іншими організаціями протягом 2014 – 2019 рр. з приділенням особливої уваги останньому року їхньої діяльності.

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Публікацію підготовлено в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру, за фінансової підтримки Європейського Союзу та урядів Данії, Швейцарії та Швеції. Погляди, висновки та рекомендації ̈ належать авторам звіту й не обов’язково відображають офіційну позицію Програми ООН із відновлення та розбудови миру, Європейського Союзу й урядів Данії, Швейцарії та Швеції.

Подивитись
cq5dam.web.699.470-3

Комплексний аналіз системи професійно-технічної освіти в Луганській області

Аналіз виявляє клю­чові тенденції, параметри та масштаби їх впливу на розвиток освітньої сфери регіону та, зокрема, її професій­ного (професійно-технічного) сегменту, розглянуто складники функціонування системи професійної (професійно-технічної) освіти. За результатами дослідження підготовлено висновки та надано пропозиції щодо модернізації цієї сфери освіти в регіоні.

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Аналітичний звіт «Комплексний аналіз системи професійно-технічної освіти в Луганській області та її відповідності потребам регіонального ринку праці» підготовлено в рамках діяльності Програми ООН із відновлення та розбудови миру.

Подивитись
undp-zvit-pratsya

Комплексний аналіз регіонального ринку праці Луганської області

Основною метою дослідження є здійснення аналізу поточних тенденцій та прогнозування ринку праці Луганської області. Також дослідження покликане виявити проблеми та потреби обласного, міських і районних центрів зайнятості для підвищення ефективності заходів зі сприяння зайнятості, зокрема послуг для роботодавців і кандидатів на ринку праці.

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Аналітичний звіт «Комплексний аналіз регіонального ринку праці і Державної служби зайнятості та їх впливу на систему професійно-технічної освіти у Луганській області» підготовлено в рамках діяльності Програми ООН із відновлення та розбудови миру.

Подивитись
dov-eko

Довідник з Екополітики

«Довідник з екополітики» містить інформацію щодо розробки та реалізації політики, основ політики та права ЄС у сфері охорони довкілля, виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, актуальних міжнародних природоохоронних угод, стейкхолдерів в екологічній політиці, а також щодо інших актуальних питань в екологічні політиці України.

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Публікацію підготовлено в рамках реалізації проєкту «Підтримка Парламенту України з питань сталої енергетики та охорони довкілля», що впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні за фінансової підтримки Швеції».

Подивитись
cq5dam.web.699.470-1

Аналіз міжнародної практики у боротьбі з лісовими пожежами

Публікація містить загальний огляд причин виникнення лісових пожеж, дії для їх запобігання, а також законодавче регулювання, зокрема превентивне законодавство та санкції з метою стримування осіб від підпалів. Крім цього, наведено окремі приклади з практики іноземних країн.

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Аналіз підготовлено проєктом ПРООН/Швеція «Підтримка Парламенту України з питань сталої енергетики та охорони довкілля».

Подивитись
noname

Моделювання ефективної фінансової діяльності органів місцевого самоврядування ОТГ в умовах децентралізації. Консолідований підхід. Модуль VI

Завдяки представленому в Моделі інструментарію учасники бюджетного процесу та особи, які приймають управлінські рішення, зможуть розробити та втілити власні ґендерні бюджетні ініціативи та реалізувати нормативні акти стосовно розвитку об’єднаної територіальної громади задля підвищення рівня добробуту кожного мешканця і кожної мешканки..

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Посібник підготовлено в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Подивитись
dodatok-1-m-6

Додаток 1

Завантажити
dodatok-2-m-6

Додаток 2

Завантажити
dodatok-3-m-6

Додаток 3

Завантажити
dodatok-4-m-6

Додаток 4

Завантажити
dodatok-5-m-6

Додаток 5

Завантажити
dodatok-6-m-6

Додаток 6

Завантажити
dodatok-7-m-6

Додаток 7

Завантажити
dodatok-8-m-6

Додаток 8

Завантажити
dodatok-9-m-6

Додаток 9

Завантажити
noname

Моделювання ефективної фінансової діяльності органів місцевого самоврядування ОТГ в умовах децентралізації. Консолідований підхід. Модуль V

Модель включає теоретичні основи, інструменти, механізми та покрокові рішення з шаблонами документів щодо:

  • Формування власної нормативно-правової бази для забезпечення прозорих, відкритих та підзвітних практик управління в ОМС ОТГ.
  • Запровадження комплексного механізму публічного управління місцевим бюджетом та активами громади.
  • Створення та забезпечення діяльності інститутів учасницької демократії на рівні ОМС ОТГ.
  • Застосування форм та інструментів громадської участі та громадського контролю щодо ефективного використання бюджетних коштів та інших комунальних ресурсів.
  • Організаційного забезпечення прозорого, відкритого та підзвітного фінансового та ресурсного менеджменту в ОМС ОТГ.

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Посібник підготовлено в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Подивитись
annex1

Додаток 1

Завантажити
annex2

Додаток 2

Завантажити
annex3

Додаток 3

Завантажити
dodatok-4-m-6

Додаток 4

Завантажити
annex5

Додаток 5

Завантажити
annex6

Додаток 6

Завантажити
noname

Корупційні ризики в міській раді: як оцінити та мінімізувати

У даному посібнику представлено методологію оцінки корупційних ризиків у діяльності органів місцевого самоврядування, інструкцію з написання Звіту за результатами проведеного оцінювання і концепцію підготовки Плану доброчесності міста.

Посібник може бути корисним для міських рад, які прагнуть мінімізувати корупційні ризики у своїй діяльності шляхом розробки та впровадження дієвих механізмів забезпечення прозорості й підзвітності та залучення громадян до моніторингу діяльності місцевої влади.

Джерело: https://www.ua.undp.org/

Дана публікація підготовлена в рамках проєкту «Міста доброчесності», який реалізується Антикорупційною ініціативою ЄС в Україні у партнерстві з Програмою розвитку ООН і фінансується Європейською Комісією та Міністерством закордонних справ Данії. Думки, висновки чи рекомендації належать авторам чи упорядникам посібника і необов'язково відображають позицію Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні, Європейської Комісії, Міністерства закордонних справ Данії або Програми розвитку ООН.

Подивитись

Поділитися: